Wanneer er eventuele onduidelijkheden of ongenoegen zijn, vernemen wij dit graag van u, zodat we maatregelen kunnen nemen. Wij hanteren hiervoor een interne klachtenprocedure.
Deze melding of klacht kan leiden tot preventieve en eventueel corrigerende maatregelen, zodat dezelfde fouten/klachten voorkomen kunnen worden.
Uw melding of klacht kunt u aangeven bij uw behandelend therapeut of de praktijkmanagers, mondeling of via de mail.
Wij streven er naar om de melding of klacht samen met u op te lossen. Lukt dit niet, dan kan een verdere officiële procedure gevolgd worden. De Vesteynde hanteert hiervoor de klachtenprocedure van het Koninklijk Genootschap Fysiotherapie (KNGF) betreffende fysiotherapie, de klachtenprocedure van de Stichting Loop betreffende podologie en de klachtenprocedure van de VBAG Beroepsvereniging voor zelfstandige, professionele beroepsbeoefenaars betreffende integratieve geneeswijzen.
Wet Kwaliteit, klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz)
Het doel van deze wet is het inzichtelijk krijgen van klachten en (bijna) incidenten. De Vesteynde werkt graag mee aan het optimaliseren van de zorg- en dienstverlening en voldoet aan de Wkkgz door de volgende activititeiten :